اگر از هوش مصنوعی برای تولید محتوای سئو شده استفاده می کنید، این مطلب را که توسط کادر سئو سایت شرکت دال نت وب با ترجمه راهنمای گوگل ارائه شده است را با دقت دنبال کنید.

اینگونه به نظر می رسد که گوگل با ارائه جدیدترین دستورالعمل خود درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی بلخره قصد دارد با سئوکاران بیشتر کنار بیاید، مهمترین بخش این بیانیه این است که مهم نیست که از چه چیزی برای تولید محتوا استفاده می کنید “مادامی که محتوایی با ارزش برای مردم تولید می کنید و با موتورهای جستجو بازی نمی کنید کارتان ارزشمند است”.

با در نظر گرفتن این چشم انداز، گوگل برای راحتی بیشتر سئوکاران چه برنامه ای دارد؟ موضوع را از چند جهت بررسی خواهیم کرد:

  • پیوند گوگل و هوش مصنوعی
  • هشدارهایی که باید هنگام استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوا در نظر گرفت
  • مهارت هایی که باید سئوکاران هم اکنون توسعه دهند

پیوند گوگل و هوش مصنوعی در عصر حاضر

 گوگل و مایکروسافت بینگ از محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی برای ارائه نتایج جستجو استفاده می کنند و این نباید برای کسی تعجب آور باشد. حتی دستورالعمل های جدید گوگل نیز این گونه می گوید که مدت هاست از هوش مصنوعی به طریقی استفاده می کنند. ( و بازاریابان می دانند که هوش مصنوعی و یادگیری ماشین تا چه اندازه بازی PPC  را تغییر داده است.) حدس می زنیم این شرکت ها می دانستند که وقتی هوش مصنوعی به طور گسترده در دسترس عموم قرار گرفت، مردم از آن برای تولید محتوا کمک خواهند گرفت- لحظه ای که با انتشار چت جی پی تی مشخص شد.

امکان این که به مردم بگوییم که از این قابلیت استفاده نکنند وجود ندارد. اما در عوض، هر دو موتور جستجو برای تثبیت خود به عنوان متصدیان مسئول محتوای هوش مصنوعی با یکدیگر رقابت می کنند. تمرکز بر خلق ارزش به همراه تولید محتوا همواره برای ما مهم بوده است. حال واضح است که گوگل نیز همان استاندارد را دارد.

از این گذشته، انسان ها قادرند تا محتوای هرزنامه ای را به آسانی مانند هوش مصنوعی بنویسند. مانند این است که بگوییم ماشین حساب برای نتایج ریاضی بد است، چراکه خودتان پاسخ آن را پیدا نکرده اید. ما قبلا از طریق استدلال ” هرزنامه در مقابل کیفیت” به ویژه با پیوندها، برخورد کرده ایم. همانطور که گفته شد، گوگل صرف نظر از فناوری استفاده شده برای تولید آن، همچنان بر روی محتوای مفید متمرکز است.

هوش مصنوعی و تولید محتوا

هوش مصنوعی و تولید محتوا

تولید محتوا با هوش مصنوعی: هشدار ها

اگر از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از مجموعه ابزار خود برای ارائه محتوای ارزشمند استفاده می کنید، گوگل شما را تحت فشار قرار نخواهد داد. مشکل اینجاست که استفاده نادرست از این ابزارها فریبنده خواهد بود. گوگل به شما این چراغ سبز را نمی دهد که چت جی بی تی برایتان محتوا بنویسد و به راحتی تولید محتوا را کنار بگذارید. مانند هر ابزار دیگری، چت جی بی تی و رقبای آن دقیقا همین گونه عمل می کنند-ابزارهایی که انسان ها را ملزم به استفاده از آن ها می کنند.

در غیر این صورت، هرآنچه که شما به آن می دهید را گرفته و به شما باز می گرداند و هیچ ارزشی ندارد. در واقع شما هیچ چیز جدیدی به کاربران ارائه نمی دهید. به عنوان مثال، موارد استفاده نامناسبی را می توان دید که در آن بازاریابان از چت جی پی تی برای پرکردن مکان هزاران صفحه درگاه مشابه استفاده کرده و خیلی زود به آن خاتمه داده اند.

  • اگر گوگل فکر کند که از هوش مصنوعی برای اهداف رتبه بندی مستقیم استفاده می کنید، به مشکل برخواهید خورد؟
  • آیا برخی از الگوریتم های خود را برای مشاهده نمونه هایی از دستکاری هوش مصنوعی تغییر خواهد داد؟
  • آیا کسی می تواند به صورت قانونی تلاش کند تا این کار را به درستی انجام داده و دچار مشکل نشود؟

همانطور که بیشتر سئوکاران می دانند، الگوریتم های گوگل در گذشته گاهی اوقات شرکت های کلاه سفید ( شرکت های هکری) را مورد توجه قرار داده است. هرگونه تغییر قابل توجهی در الگوریتم این نگرانی را ایجاد می کند که ممکن است این اتفاق در مقیاس بزرگ اتفاق بیفتد. در مورد دستورالعمل ها، بخشی که برای ما مبهم ترین و شوم ترین به نظر می رسید، بخشی بود که مربوط به افشای هوش مصنوعی بود. گوگل بیان کرد که می توانید افزودن آن را در نظر بگیرید که در واقع یک منطقه خاکستری عجیب است که به هیچ عنوان به بازاریابان اطمینان بخشی کامل نمی دهد.

مهارت های ضروری سئوکاران برای کار با هوش مصنوعی

از هر نظر که نگاه کنید، هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای تولید محتوا و در نهایت سئو سایت است. سئوکارانی که هنوز با نکات آن آشنایی ندارند باید در یادگیری آن جدی باشند. محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی فرصتی عظیم برای نویسندگان و بازاریابان فراهم کرده است تا از آنچه ممکن است حمله قریب الوقوع نسخه های تنبل و متوسط باشد، بالا بروند. هرچه نویسندگان مهارت های بیشتری بتوانند اضافه کنند، تشخیص ارزش واقعی آن برای گوگل آسان تر است. محتوای تولید شده با هوش مصنوعی راه سریع تری برای ایجاد یک خط پایه است.

  • ورودی های ارزشمند را توسعه دهید.
  • اطلاعات منبع خوبی را ارائه دهید ( مجموعه های اولیه کلمات کلیدی یا ایده های هوشمندانه را برای خلاصه محتوا در نظر بگیرید).
  • مهارت ها و تحقیقات منحصربفرد آن ها را به مرحله اصلاح اضافه کنید تا محتوا واقعا منحصربفرد و ارزشمند باشد.

سئوکاران بایستی از قبل مفاهیم روانشناسی و نیازهای کاربر را بشناسند و از این مفاهیم برای افزودن نکات ظریف و ارزشمند استفاده کنند.

در نهایت، هرچه سئوکاران بیشتری بتوانند با استفاده از هوش مصنوعی تمرین کنند حتی برای سرعت بخشیدن به کارهای مسدود شده و مقابله با آن بهتر می توانند از آن بهره ببرند. همچنین آن ها می توانند با محیط انتشار، قابلیت های هوش مصنوعی و شاید مهم تر از همه، محدودیت های آن بیشتر آشنا شوند.

تولید محتوا با هوش مصنوعی

تولید محتوا با هوش مصنوعی

جمع بندی درباره تولید محتوا با هوش مصنوعی

 محتوای سئو شده توسط هوش مصنوعی، در اصل، یک به روزرسانی معاصر برای کشمکش در سئو است. می توانید با الگوریتم ها بازی کنید و از میان برهایی برای پیشرفت خودتان استفاده کنید، یا می توانید وب سایت ها و محتواهایی در سطح جهانی را با UX عالی در سراسر پلتفرم ها ایجاد کنید. گوگل موضع خود را روشن کرده است. بازاریابانی که کیفیت را فدای کمیت و سرعت عمل نمی کنند با هوش مصنوعی یا بدون آن باز هم موفق هستند و این امر انکارناپذیر است.

در نهایت این جمله را به خاطر بسپارید که : برنامه ها ممکن است توسعه یابند، اما هدف ثابت می ماند.

ثبت سفارش و تماس

ثبت سفارش و تماس