به راستی طراحی تقویم محتوا سایت به چه اندازه حائز اهمیت است؟ آیا می توان بدون داشتن مهارت کافی اقدام به طراحی تقویم محتوا کرد؟ باید گفت که طراحی تقویم سایت کاری بسیار تخصصی و نیازمند مهارت بالا است که برای انجام آن نیاز به طی کردن مراحل مختلفی وجود دارد. در این مقاله از دال نت وب قصد داریم در مورد راهنمای طراحی تقویم محتوا برای سایت به طور کامل توضیحاتی را ارائه دهیم. اگر تمایل دارید در مورد این مبحث بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

چرا استفاده از تقویم محتوا دارای اهمیت است؟

در ابتدا به بیان اهمیت و لزوم تقویم محتوا در سایت می‌پردازیم. دلایلی که باعث اهمیت تقویم محتوا سایت شده شامل موارد زیر است:

  • تقویم محتوا سایت تضمین کننده انجام درست و به موقع فعالیت‌ها و وظایف مرتبط با تولید محتوا است.
  • تقویم محتوایی به ساختار سایت شما نظم و ترتیب می‌دهد.
  • تقویم محتوا باعث آسان شدن تعامل بین افراد تیم می‌ شود.
  • این تقویم ها از ترسیمی از تصویر آینده کاری شما است.
  • از بروز برخی از مشکلات نظیر کیبورد کنی بالیزیشن جلوگیری می‌ کند.

بخش‌های مختلف موجود در تقویم‌ محتوا سایت

برای کارآمدتر بودن سایت و عدم سردرگمی مخاطبان و کاربران نیاز است که حتما برای سایت خود یک تقویم محتوایی ایجاد کنید که در آن تمام جزئیات مربوط به کسب و کار شما به طور کامل بیان شده باشد. اطلاعات موجود در تقویم محتوا سایت عبارتند از:

  • تاریخ و زمان دقیق تولید و انتشار محتوای شما به روز و ساعت
  • عناوین و موضوعات به کار گرفته شده در محتوای شما
  • هشتگ‌ها، کلمات کلیدی و برچسب‌های به کار رفته
  • عنوان پلتفرمی که قصد دارید محتوا را در آن نشر دهید.
  • اولویت بندی بیان مفاهیم

فراموش نکنید که باید تمام این بخش‌ها به صورت دقیق و با جزئیات کامل بیان شود تا تیم ساخت محتوا و بخش طراحی بتوانند برنامه‌ها را در زمان مشخص شده و با کیفیت بالا تحویل دهند.

راهنمای طراحی تقویم محتوا برای سایت

راهنمای طراحی تقویم محتوا برای سایت

ابزارهای پرکاربرد در ساخت تقویم محتوا سایت

برای ایجاد تقویم محتوا سایت، نرم افزارهای متعددی به وجود آمده‌اند تا با ایجاد این تقویم افراد بتوانند نظم بیشتری به کارهای خود دهند. در این قسمت به بیان چند ابزار ساخت تقویم محتوایی می‌پردازیم:

Asana

یکی از سایت‌ های معروف دیگر برای ایجاد تقویم های محتوایی Asana است. در این سایت علاوه بر تولید تقویم دامنه فعالیت بیشتری داشته و ابزارهای بسیار زیاد و کارآمد برای ویرایش تقویم دارد‌. نمونه رایگان این سایت نسبت به ترلو کارآمدتر است.

Trello

این سایت یکی از بهترین سایت‌های ساخت تقویم محتوایی است که از ویژگی‌ های بارز آن داشتن محیط کاربری بسیار ساده بوده که به آسانی می‌ توانید در آن به انجام چک لیست، قالب های رنگی، آپلود فایل و تولید تقویم بپردازید. این سایت دارای دو نسخه بوده که نسخه رایگان آن نسبت به نسخه پریمیوم بسیار پایین تر است.

Airtable

این ابزار نسبت به دو سایت عنوان شده در این قسمت محیط کاربری متفاوت تری دارد که مسلط شدن به ابزار های آن و کار با این سایت سخت تر و زمان برتر از دو سایت دیگر است.

آموزش چند ترفند برای افزایش کیفیت تقویم محتوایی سایت

در این قسمت به معرفی چند ترفند برای افزایش کیفیت تقویم محتوا سایت‌ ها می پردازیم:

  • در تولید تقویم محتوایی هیچگاه انواع مناسبت های جهانی، ملی و محلی را فراموش نکنید و برای این مناسبت ها برنامه ریزی نمایید.
  • از بازنشر کردن محتواهایی که قبلا با متون و یا عناوین آن کار کرده‌اید خودداری کنید.
  • برای پیشرفت وب سایت یا فضای مجازی بهینه سازی متن ها را در دستور کار خود قرار دهید.

مزیت های استفاده از تقویم های محتوایی سایت ها

استفاده از تقویم های محتوایی سایت مزیت های متعددی را به همراه دارد که این مزایا شامل موارد زیر است:

  • ایجاد ایده‌های جدید محتوایی
  • ایجاد حس مسئولیت پذیری اعضای تیم نسبت به تولیدات محتوایی
  • فراهم نمودن امکان برنامه ریزی برای رویدادهای مهم شرکت و رویداد های محلی و ملی
  • قابلیت برنامه ریزی دقیق تر برای طیف وسیعی از موضوعات مختلف نظیر نظرات، اخبار و …
  • ثابت نگهداشتن برنامه های تولید محتوا
  • تغییر خروجی محتوا با توجه به نیازها و تقاضاها
  • ترکیب متعادل و متناسب قالب های مختلف محتوایی نظیر مقالات، فیلم، پست های اجتماعی و …
  • به حداکثر رساندن خروجی محتواهای تولید شده
اهمیت طراحی تقویم محتوا

اهمیت طراحی تقویم محتوا

مراحل مختلف ساخت تقویم محتوایی سایت

ساخت تقویم محتوا برای سایت شامل مراحل متعددی بوده که این مراحل عبارتند از:

تعیین نمودن عناوین مقالات

یک لیست از موضوعات مختلفی که باید پوشش داده شوند تهیه کنید، سعی نمایید به موضوعاتی بپردازید که قبلا آن ها را پوشش نداده‌اید. در این راه محتواهایی را انتخاب کنید که مشکلات و دغدغه مخاطبان شما باشد تا مخاطبانتان آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

تعیین کردن کانال های انتشار محتوا

در این قسمت باید تعیین کنید که محتوا خود را چگونه می خواهید نشر دهید، محتواهای شما باید دائما به روز رسانی شوند تا رتبه سایت در موتور جستجوگر افزایش پیدا کند. شما برای انجام تبلیغات بیشتر سایت خود باید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

تعیین تعداد انتشار محتوا در هر روز

بهتر است سعی کنید هر روز یک پست جدید را در سایت خود منتشر و یک برنامه دقیق و منظمی داشته باشید. اگر در ابتدا کار هستید بهتر است در هفته دو تا سه پست را منتشر نمایید.

 پر کردن تقویم محتوایی خود

بهتر است به جای تمرکز بر روی کمیت محتواهای خود بر روی کیفیت آن ها تمرکز کنید و محتوای هر فصل خود را مشخص نمایید. شما می توانید با توجه به برنامه ها و اهداف بازاریابی خود محتواها را جابه‌جا کنید.

خلاصه

در این مقاله از وب سایت دال نت وب به طور جامع و کامل در مورد نحوه طراحی تقویم محتوا سایت و لزوم انجام آن پرداختیم و شما را با مراحل مختلف طراحی این تقویم ها آشنا نمودیم. بهتر است برای طراحی سایت خود از کارشناسان و افراد دارای تجربه در این زمینه مشاوره بگیرید. در این راه شرکت دیجیتال مارکتینگ دال نت وب با کارشناسان حرفه ای سئو در مشهد و تولید محتوا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. همچنین در پیج اینستاگرام شرکت کلی مطالب مفید و جذاب درباره تولید محتوا، سئو و طراحی سایت قرار داده ایم.

ثبت سفارش و تماس

ثبت سفارش و تماس