امروزه اغلب کسب و کارهای اینترنتی در تلاش اند تا وب سایت آن ها مورد بازدید بیشتری قرار گیرد. در واقع داشتن ترافیک برای وب سایت هدف بزرگی به حساب می آید. از این رو اهمیت ویژه ای دارد تا محتوای آن ها کاملاً یونیک باشد. یک محتوای یونیک همواره در جستجوی موتورهای جستجو، دارای رتبه بالاتر و برای اغلب کاربران جذاب تر است. به همین دلیل تست کیفیت محتوا در سئو بسیار حائز اهمیت است.

 چرا که سئو در یونیک بودن محتوا نقش پراهمیتی ایفا می‌کند. در این مقاله از وب سایت دال نت وب قصد داریم برای شما توضیح دهیم که چطور می توان فهمید که یک نویسنده یک محتوای یونیک تحویل داده است.

 محتوای یونیک و محتوای غیر یونیک

 محتوای غیر یونیک به محتوایی گفته می شود که نویسنده متن محتوا را از وب سایت های دیگر کپی کند. از آن جا که این محتوا به هیچ عنوان در رتبه بندی سایت موثر نخواهد بود از این رو در سئو نیز ارزشی نخواهد داشت.  یک محتوای یونیک محتوایی است که نویسنده آن محتوا را با جملاتی کاملاً جدید و به قلم خود نوشته باشد.

 محتواهای یونیک به دو قسم تقسیم می شوند:

  • دسته اول شامل محتواهایی هستند که نویسنده آن را پس از مطالعه مطالب سایت های دیگر از صفر بنویسد. چنین محتوایی تالیفی است.
  • دسته دوم به محتواهایی اطلاق می شود که نویسنده آن را پس از مطالعه مطالب سایت های دیگر بازنویسی می کند و نوشتار آن را تغییر می‌دهد.
اطلاع از محتوای یونیک

اطلاع از محتوای یونیک

محتوای کپی و حساسیت گوگل

همه افراد تمایل دارند تا در زمان جستجو در گوگل بدون صرف هزینه و وقت به بهترین نتیجه ممکن برسند. حال تصور کنید محتوای یک سایت کپی باشد در این صورت گوگل که حساسیت ویژه‌ای بر روی جایگاه خود دارد در نظر اغلب افراد موتور جستجوی ضعیفی تلقی شده که لینک های کپی را به نمایش می گذارد. به همین خاطر از الگوریتم پاندا استفاده می کند تا به طور کامل از رتبه گرفتن محتواهای کپی جلوگیری کند.

چطور بفهمیم نویسنده به ما محتوای یونیک تحویل داده است؟

 همواره بیشتر موتورهای جستجو در تلاش هستند تا برای کاربران بهترین و متمایز ترین نتیجه را ارائه کنند. تشخیص یونیک بودن محتوا موضوعی مهم است و تست کیفیت محتوا در سئو سایت بسیار به این کار کمک می‌کند.

برای پی بردن به محتوای یونیک روش های متفاوتی وجود دارد،  سریع‌ترین و بهترین راه یونیک بودن محتوا، استفاده از گوگل است. برای این کار کافیست شما حدود ۱۰ تا ۱۵ کلمه از اصلی ترین مفاهیم یک محتوا را در نوار جستجو گوگل کپی کنید. پس از جستجو اگر به شما یک یا چند وب سایت نشان داده شد به این معنی بوده که محتوای شما از منبعی کپی شده است.

 معرفی چند ابزار برای بررسی یونیک بودن محتوا

خوب است بدانید بر طبق آمار به دست آمده میزان میانگین کلیک بر روی نتیجه رتبه یک به اندازه ۲۷.۶ درصد یا تقریباً ده برابر رتبه دهم در گوگل است. با این تفاصیل سایت هایی وجود دارند که شما از طریق آن ها می توانید به یونیک بودن محتوا پی ببرید:

Duplichecker

‏این سایت یکی از برترین سایت ها برای تشخیص یک محتوای کپی است که برای استفاده از آن نیاز به ساخت اکانت ندارید. تنها شما می توانید به کمک این سایت تا ۱۰۰۰ کلمه را مورد بررسی قرار دهید. برای استفاده از این سایت کافیست آدرس محتوای مورد نظر خود را در فیلد مربوطه وارد کنید و پس از آپلود فایل بخشی از متن را ارزیابی کنید.

نسخه پولی این سایت به اندازه ۲۵ هزار کلمه را بررسی می کند ضمن اینکه اگر محتوا از نظر گرامر نیز خطایی داشته باشد آن را نیز گزارش می دهد.

سایت داپلی جهت بررسی محتوای کپی

سایت داپلی جهت بررسی محتوای کپی

Copyscape

این سایت به سرعت در عرض چند ثانیه محتوای مد نظر شما را ارزیابی کرده و به صورت درصد به شما نشان می دهد که چه مقدار از متن محتوا مشابه با سایت های دیگر است.

Smallseotools

این ابزار که در برگیرنده تعداد زیادی از ابزارهای سئو است به راحتی می تواند محتوای کپی شده را با ابزارهای خود شناسایی کنید.

PlagSpotter

به منظور رصد کردن محتواها و اطمینان از یونیک بودن آن ها می توان از پلاک اسپات استفاده کرد. این ابزار به شما کمک می کند تا در زمانی بسیار کوتاه با وارد کردن url صفحه ای که قصد دارید آن را بررسی کنید به کپی بودن محتوا پی ببرید‌.

Plag Tracker

با استفاده از این ابزار شما به سادگی می توانید متن مقاله خود را در باکس مورد نظر بارگذاری کنید. پس از آن، این ابزار متن محتوای شما را با تمامی صفحات وب و یا پایگاه داده های خود مقایسه می‌‌کند. این ابزار که به اندازه بیش از ۲۰ میلیون پایگاه داده دارد در انتهای کار گزارشی در رابطه با کپی بودن محتوا به شما ارائه می دهد.

یک نویسنده چگونه می تواند یک محتوای یونیک بنویسد؟

رعایت مسائل زیر به خوبی می‌تواند منجر به کیفیت محتوای یک نویسنده شود و تست کیفیت محتوا در سئو سایت به رتبه گرفتن محتواهای او کمک کند. برای نوشتن یک محتوا بهترین کار تسلط یک نویسنده در رابطه با هر موضوعی است که او قصد دارد آن را بنویسد. همچنین خلاقیت یا تفکر عاملی مهم است تا محتوای او اثر گذارتر واقع شود.

لحن یک نویسنده برای یک محتوا می تواند طنز یا جدی باشد و این به نوبه خود در جلب مخاطب تاثیر جدی تری می گذارد. یک نویسنده بهتر است به مسائل نگارشی بیشتر توجه و از تیترهایی منحصر به فرد استفاده کند. با این کار علاقه افراد به خواندن محتوای او افزایش می یابد.

مشکلات مربوط به محتواهای کپی

یک محتوای کپی بسیار ضعیف و بدون اعتبار است. با چنین محتوایی گوگل می‌ تواند شما را از صفحه نتایج خود حذف کند. حتی ممکن است در برخی موارد گوگل شما را به خاطر آن ایندکس نکند و با این کار فقط اعتبار و وجهه شما آسیب می بیند و مشکلاتی به شرح زير پیش می‌آید:

  • گوگل تشخیص می دهد که افراد قصد دارند او را فریب دهند و از این رو آن ها را جریمه می‌ کند و رتبه سایت آن ها کاهش می یابد.
  • یک محتوای کپی مخاطب را خسته کرده و اعتماد او را از بین می برد.
  • یک محتوای کپی به سرعت از نتایج جستجو حذف می شود و این می تواند تمامی هزینه های مصرف شده را از بین ببرد.

نتیجه گیری

 اکنون که با محتوای یونیک و غیر یونیک آشنا شدید به خوبی پی خواهید برد که استفاده از یک محتوای اختصاصی تا چه اندازه می‌تواند به ارزش وب سایت و جذب مخاطب کمک کند. به عبارتی تولید یک محتوای یونیک به تجربه بالایی نیاز دارد و به برند سازی وب سایت یا کسب و کارهای اینترنتی بسیار کمک می کند. از این رو تست کیفیت محتوا در سئو موضوعی بسیار اساسی است که با انجام آن می ‌توان به خاص بودن محتوا پی برد.

اگر شما هم قصد دارید از طریق نویسندگان باتجربه محتوا تولید شود و در نتایج گوگل قرار بگیرید کافیست با شماره های  واحد تولید محتوا در شرکت دیجیتال مارکتینگ دال نت وب تماس بگیرید. همچنین در پیج اینستاگرام شرکت کلی مطالب مفید و جذاب درباره تولید محتوا، سئو و طراحی سایت قرار داده ایم.

ثبت سفارش و تماس

ثبت سفارش و تماس